Pinkelotje forum index Pinkelotje
Welkom op het forum van Pinkelotje. Ben je nog geen lid? Klik op 'registreer' om lid te worden

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

uitnodigingen voor feesten

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Pinkelotje forum index -> Leuke Links
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
olgaberk1980

BerichtGeplaatst: Do Jul 31, 2008 3:48 am    Onderwerp: uitnodigingen voor feesten Reageer met quote

Wij (drie peuterleidsters)vieren binnenkort onze gezamelijke verjaardagen met een pleinfeest. Onze speelzaal heet het het Snatertje, en de basisschool waar we bij aangesloten zijn heet het Heidemeer. Hierover vind je verwijzingen in het verhaal op de uitnodiging die ik heb gescheven voor het feest.

Het leek mij een goed idee om ook dit soort dingen met elkaar te delen, misschien als voorbeeld voor anderen?

Ik kreeg alleen de illustraties niet gecopieerd naar deze site.

In de grote vijver, in het mooie park, zwemt een Snatertje.

Verdrietig kijkt ze om zich heen.

Wat is er toch met je, vraagt Kwaak de kikker, die aan de rand van de vijver bezig is haar kikkervisjes te leren zwemmen.

Waarom zijn al mijn vriendjes naar het grote Heidemeer gegaan, ik wil daar ook wel heen, maar mama zegt dat ik er nog niet heen mag, antwoord ze verdrietig.

Kwaak de kikker lacht, en zegt, als je jarig bent geweest dan mag jij daar ook heen!

Jarig, vraagt het Snatertje, jarig, wat is dat nou weer?

Jarig, antwoord Kwaak, jarig is als je een jaar ouder wordt, als je twee jaar bent wordt je drie, en als je drie bent wordt je vier, en als je vier bent dan mag je naar het grote Heidemeer.

Iedereen is èèn keer per jaar jarig, jij, je vriendjes maar ook de juffen van jou school zijn wel eens jarig!

Hoe kan dat nou,ik heb daar nog nooit iets van gemerkt, vraagt het Snatertje verbaast.

Dat komt, antwoord Kwaak, omdat ze niet allemaal kleine feestjes geven, èèn voor iedere verjaardag, maar ze geven èèn heel groot feest, voor alle verjaardagen samen!

En wanneer komt dat grote feest dan, vraagt het Snatertje verbaast.

Nou, heel snel al, antwoord Kwaak, het wordt een heel mooi pleinfeest,en alle Snaterjes mogen verkleed komen.

Je kunt er van alles doen, stoelendans, met een flessenorgel spelen, lekkere dingen eten, en nog veel meer!

Het is en heel groot feest, en iedereen mag komen, alle Snatertjes, met hun vaders en moeders, maar ook hun broertjes en zusjes mogen mee!

Is dat niet geweldig?

Het Snatertje glunderd er van, dan ga ik cadeautjes kopen voor de juffen roep hij blij!

Maar kwaak zegt, nee joh, dat moet je niet doen, weet je wat de juffen veel leuker zullen vinden?

Daar moet het Snatertje even over nadenken, maar dan weet ze het, ik kan ook samen met alle andere Snatertjes, die iets willen geven, een mooi cadeau voor de hele vijver kopen!

Daar worden de juffen vast heel blij van!

Zo is dat, zegt Kwaak, een cadeu van iedereen, voor iedereen, dat is pas leuk!

Het Snatertje kan haast niet wachten, ze zwemt in het rond, en verteld aan iedereen die het horen wil,over het grote pleinfeest en zijn goede idee!

Waar gaat dat dan gebeuren, en wanneer, vraagt iedereen?

Nou op woensdag 5 Juli, van 14.00 uur to 16.00 uur

Verteld ze blij aan iedereen.

De hele dag zwemt ze met het grote nieuws de vijver rond, tot dat het donker wordt en mama roept dat ze thuis moet komen.

En als ze `s avonds lekker in haar warme nestje ligt, droomt ze van een heel mooi feest, met al haar vriendjes, en ze is helemaal vergeten waarom ze vanmorgen nog zo verdrietig was!_________________de snaterende zwarte zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Pinkelotje forum index -> Leuke Links Tijden zijn in GMT - 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: