Pinkelotje forum index Pinkelotje
Welkom op het forum van Pinkelotje. Ben je nog geen lid? Klik op 'registreer' om lid te worden

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Geld voor scherper toezicht kinderopvang

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Pinkelotje forum index -> Actualiteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
administrator
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Jan 10, 2006 8:47 am    Onderwerp: Geld voor scherper toezicht kinderopvang Reageer met quote

Geld voor scherper toezicht kinderopvang

DEN HAAG - Kinderopvangverblijven komen onder scherper toezicht te staan van de GGD en de gemeenten. Minister de Geus van Sociale Zaken heeft daartoe subsidies verstrekt aan de GGD Nederland en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). De GGD krijgt euro 1,6 mln om inspecteurs bij te scholen op het gebied van pedagogiek, veiligheid en gezondheid en een helpdesk op poten te zetten.

De VNG krijgt bijna euro 1,4 mln om gemeenten te ondersteunen en te begeleiden bij de handhaving van regels in de kinderopvang . (anp)

Bron: Het Financieele Dagblad http://www.fd.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sabineke

BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 9:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Peuterspeelzaal valt volgens mij buiten kinderopvangwet.Gemeenteambtenaar weet niet eens welke opleiding ervoor nodig is.GGD ook niet!!!
Hennie

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 9:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat verschilt per gemeente denk ik, wij hebben een heel goed contact met de gemeente, die ook de startblokken cursus voor ons heeft betaald, zodat iedere leidster in onze gemeente extra deskundigheid heeft op kunnen doen.
Zo werken wij nu met twee gediplomeerde leidsters per groep, is er een gedegen overdracht naar de basisscholen, en zijn alle speelzalen aangesloten bij een basisschool. Dit alles met een hele goede subsidie van de gemeente.Daarnaast komt ook de GGD een keer in de zoveel tijd controleren.
Sabineke

BerichtGeplaatst: Wo Jul 05, 2006 11:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hennie,
Dat zal zeker verschillen per gemeente.Er is hier ook wel een goed contact, alleen weten ze niet alles, blijkbaar. 'Mijn' psz. werkt na de vakantie met 2 gediplomeerde peuterleidsters, 1 ex kleuterjuf en een zonder diploma.Ikzelf ben er wegens gezondheid een jaar tussen uit geweest en hierdoor is mijn kinder EHBO verlopen, echter dit hoop ik dinsdag 11juli Confused weer te behalen.Maar ik hoorde via een andere organisatie, waar ik inval werk ga doen, dat de regels omtrent leidster /kindratio weer zijn veruimd, heb jij daar ook van gehoord?
Wij werken nu met 18 peuters en 2 leidsters en dit was gezien de grootte van de ruimte het maximum, volgens GGD.

Hennie

BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2006 7:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, er bestaat een berekening, van een aantal vierkante meters per kind. Maar in onze gemeente is het maximum per groep 15 kinderen, en we werken met twee gediplomeerde leidsters per groep, aangevuld met een staigere en een vrijwilligster. Dus vier volwassenen per groep!
Sabineke

BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2006 5:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hennie,
Goh, dat is riant, kun je echt extra aandacht geven, heel goed!
groetjes,Sabineke
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Pinkelotje forum index -> Actualiteit Tijden zijn in GMT - 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: