Pinkelotje forum index Pinkelotje
Welkom op het forum van Pinkelotje. Ben je nog geen lid? Klik op 'registreer' om lid te worden

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Professionele leidster aan huis succes

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Pinkelotje forum index -> Actualiteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard

BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 7:42 am    Onderwerp: Professionele leidster aan huis succes Reageer met quote

Professionele leidster aan huis succes

Stichting Kinderopvang Amersfoort tevreden over dienst

AMERSFOORT - Het aanbieden van een professionele leidster als kinderoppas aan huis heeft succes. Ouders van zo'n veertig kinderen in Amersfoort maken nu gebruik van de dienst van Stichting Kinderopvang Amersfoort.

Maximaal vier kinderen

Een professionele leidster van de stichting past op de kinderen, in het huis waar ze wonen. Kosten: 21 euro per uur. Ouders zijn vrij om ook kinderen van buren of familie in huis te halen, zolang de leidster in totaal maar niet meer dan vier kinderen onder haar hoede heeft.

Bron:http://www.zibb.nl/gezondheidszorg/nieuwsbericht/asp/artnr/1079525/versie/1/index.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sabineke

BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 9:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk denk ik dat een peuterspeelzaal beter is voor kinderen, wennen ze al vast aan een grotere groep, anders overvalt groep 1 wel erg!
Hennie

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 9:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wel een betaalbare oplossing voor ouders die de speelzaal niet kunnen betalen, denk ik. Alhoewel ik vind dat de gemeente mede verantwoordelijk is voor de betaalbaarheid van het peuterspeelzaalwerk.
Bij ons in Hoogezand /Sappemeer is de laagste ouderbijdrage 10, en zelfs dat willen ze nog verlagen om de speelzaal voor alle inkomensgroepen haalbaar te maken. De gemeente steekt ook een enorm bedrag aan subsidie in het speelzaalwerk. Maar goed, voor sommige kinderen lijkt mij speelzaalwerk, en opvang in kleine groepjes een prima idee, zeker voor kinderen die wat meer aandacht nodig hebben!
Sabineke

BerichtGeplaatst: Wo Jul 05, 2006 12:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Ik vind 21 euro per uur best veel, bij ons(niet gesubdieerd) is de prijs voor 2 ochtenden, ik dacht, 59 euro in de maand en 1 maand per jaar hoeven ze niet te betalen.Voor 3 ochtenden betalen ze volgens mij 75 euro,per maand.Als ik het goed bereken is dat dus ongeveer 7,50 euro per ochtend van van 3 uur, dus 2,50 euro per uur!En zelfs dan zijn er nog die niet netjes overmaken.Een kleine groep is natuurlijk prettig, zeker voor een speciaal aandachtvragend kind, echter als die naar regulier onderwijs gaat ,zal die toch ook met een grote groep geconfronteerd worden.

Hennie

BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2006 8:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, ik begrijp uit het verhaal dat de leidster 21 per uur verdiend, en dat ze daarvoor 4 kinderen opvangt.dan zou dat 5 per kind per uur zijn, en dat betaal je ook aan een gastouder via het gastouder buro.Dan valt het in mijn ogen best mee! Als het inderdaad 21 per kind per uur is, dan is het belachelijk duur, en kun je beter naar een andere opvang gaan zoeken!
Sabineke

BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2006 5:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hennie,
Ik verdien 9 euro per uur en vang 9 kinderen op(18 kinderen per 2 leidsters), ik vind 21 euro per uur, echt wel veel.Ik vind dat iedereen dat dan zou moeten verdienen!Het is toch wat raar in mijn ogen!Het klasse systeem is uit de verpleging gehaald, het lijkt in de kinderopvang op deze manier toch weer terug te komen.Persoonlijk houd ik daar niet van, maar goed het zij zo!
Vriendelijke groet,Sabineke

Hennie

BerichtGeplaatst: Wo Jul 12, 2006 4:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,
Als je het zo bekijkt heb je groot gelijk!
We roepen al jaren dat we te weinig verdienen, bovendien moet je toch een helehoop werk thuis, en dus onbetaald doen. Voorbereiden, dingetjes uitwerken,ed.Ik werk 5 dagen in de week, op 5 groepen dus, en krijg daarvoor nog geen 600 per maand. Dat is eigenlijk te gek voor woorden, niet dan?Als er van ons verwacht wordt dat we aan voorschoolse educatie doen, vind ik dat we hetzelfde loon verdienen als een kleuterleidster. Maar inderdaad, toen ik nog voor het gastouderburo werkte, kreeg ik 5 per uur, en hoefde ik maar op 1 kindje te passen.Toen zijn broertje geboren werd kreeg ik daarvoor ook nog eens 4 per uur, samen dus 9 voor twee kindjes.Nu begeleid ik daarvoor 15 kinderen, en heb ik een veel grotere verantwoording gekregen.Het is dat het werk zo geweldig leuk is, want als je voor het inkomen gaat kun je beter een andere baan zoeken!
Sabineke

BerichtGeplaatst: Wo Jul 12, 2006 7:47 pm    Onderwerp: leidster aan huis Reageer met quote

Hoi Hennie,
Ik geniet ook met volle teugen(meestal)en veel thuis doe ik ook,maar dat soort knutsel werk vind ik ook heel leuk om te doen.En ja ook ik vind dat de lonen van peuterleiding best omhoog kan en ook zou een goed pensioenplan welkom zijn!Maar ik moet eerst nog mijn contract zien Rolling Eyes
Groetjes

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Pinkelotje forum index -> Actualiteit Tijden zijn in GMT - 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: