Pinkelotje forum index Pinkelotje
Welkom op het forum van Pinkelotje. Ben je nog geen lid? Klik op 'registreer' om lid te worden

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kinderopvang wordt voor veel gezinnen goedkoper.

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Pinkelotje forum index -> Actualiteit
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
administrator
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Jan 10, 2006 8:48 am    Onderwerp: Kinderopvang wordt voor veel gezinnen goedkoper. Reageer met quote

Kinderopvang wordt voor veel gezinnen goedkoper.

Door extra subsidie komen vooral meer hogere inkomens in aanmerking voor steun. De bovengrens voor steun in de kosten voor kinderopvang wordt in 2006 gelegd op een gezamenlijk inkomen van een huishouden ruim 96.000 euro bruto. Dat is nu nog circa 74.000 euro.

Bron: http://www.fd.nl Het Financieele Dagblad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sabineke

BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Valt peuterspeelzaal ook onder wet kinderopvang???Volgens mij niet
Hennie

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 9:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, in veel gemeentes valt pueterspeelzaal werk overal buiten. Jammer, want met extra subsidie`s kan er veel meer aan de kwaliteit van de voorschoolse educatie gedaan worden. Zo hoorde ik dat het peuterspeelzaalwerk in Apeldoorn, helemaal geen subsidie van de gemeente kreeg, en nu falliet is gegaan.Dat peuters dus niet meer naar de speelzaal kunnen legd die gemeente naast zich neer, terwijl toch inmiddels wel is bewezen hoe balangrijk het bezoek aan een speelzaal is voor een kind.Bovendien is zo langzamerhand wel duidelijk dat kinderen die naar een speelzaal zijn geweest een voorsprong hebben op kinderen die dat niet hebben gedaan. En dan vinden gemeents het ook nog vreemd dat er zoveel kinderen met taal en ontwikkelings achterstand op de basisscholen binnen komen. Gemmentes zijn in mijn ogen medeverantwoordelijk voor alle kinderen van 0 tot.............................
Er is Ouder en kind zorg en er is basisschool, en vaak vergeet met de periode ertussen, de peuterleeftijd. Als kinderen in die periode alle kansan krijgen om zich te ontwikkelen voorkom je een hoop problemen later!
Hennie

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 9:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

sorry, wat te snel getypt, en wat schrijffoutjes gemaakt in bovenstaand stukje. Embarassed Embarassed
Sabineke

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 11:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Henny,
Ja, ik vind dat ook zo vreemd, die desinteresse en niet het belang inzien van.Momenteel werk ik in een zelfstandige peuterspeelzaal, zonder subsidie.Mijn vorige werkgever was een stichting voor basisscholen met peuterspeelzalen, maar die willen nu ook van de peuterspeelzalen af, er is er 1 van de 17, die per september een nieuwe werkgever heeft(een kinderdagopvang organisatie)voor de rest blijft het dus heel spannend!
En van dat typen: heel herkenbaar! Laughing

Hennie

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 5:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tag ik vragen in welke gemeente je woont?Toch een raar idee dat bij jullie wordt afgebroken, waar wij net zo enthousiast mee zijn begonnen, peuterspeelzalen bij basisscholen in.Waarom willen ze er weer vanaf, weet jij dat?Kost het te veel, of werkt het niet qua samenwerking? Ben heel benieuwd!
Sabineke

BerichtGeplaatst: Wo Jul 05, 2006 11:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hennie,
Het is een basisschoolstichting met scholen in Heemstede,Haarlem,Overveen,Bloemendaal en ik geloof zelfs Heemskerk.
Ze hebben er nooit achter gestaan en omdat diverse psz-len met verlies draaien willen ze nu met alles stoppen.Mijn oude psz.gaat nu dus in zee met een kinderopvangorganisatie en gaat ook een rol spelen in voorschoolse, tussenschoolse en naschoolse opvang, het hoofd wordt coordinatrice in het geheel.Het zal mij benieuwen of dit goed gaat werken.
Op de huidige psz. werk ik pas sinds 1 juni en zij willen dus een echte volwaardige zelfstandige psz. gaan worden maar ik heb nog geen contract gezien en krijg 1 maand niet betaald, wel vergaderingen en feestdagen als ik vrij ben, verder 9 euro per uur en een ochtend wordt voor 4 uur uit betaald, dus ook voor en nawerk wordt betaald.Terwijl bij mijn oude kreeg ook de grote vakantie doorbetaald maar niet de vergaderingen en ook niet het klaarzetten en opruimen.Maar het heeft er nogal gerommeld met als resultaat; 2 leidsters weg, 1 is al weg en de ander gaat weg met de vakantie, ik neem dus over van 2 leidsters en werk na de vakantie 3 ochtenden(nu nog 2).De collega met wie ik die 2 ochtenden samenwerk is 4 juni plotsklaps opgenomen in het ziekenhuis, nu gelukkig weer thuis maar komt voor de vakantie niet terug en ik werk nu met een moeder, dus de organisatie van alles hoop ik na de vakantie verduidelijkt te krijgen, ik kwam er vandaag pas achter dat we een glijbaan hebben!Het wennen aan alles kost me al behoorlijk wat energie, dus ik laat de organisatie even voor wat het is!Deze psz. zat eerst ook bij de basisschool in, waarom dat is afgelopen weet ik ook nog niet!
Hopelijk zo genoeg info!
groetjes,Sabineke

Hennie

BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2006 7:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

oke, wat een gedoe zeg,lastig als het allemaal zo moeizaam verloopt. Knap dat het dan kiest voor het bezig zijn met de kinderen, en het organisatorische gedeelte laat voor wat het is. Eigenlijk zou jou gemeente eens contact moeten op nemen met de mijne,om ook eens te horen wat er allemaal mogelijk zou moeten zijn voor het peuterspeelzaalwerk!
heel veel succes!!!!
Sabineke

BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2006 5:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hennie,
Het zou inh mijn ogen beter zijn als het eens landelijk geregeld werd, overal het zelfde beleid per gemeente! Uit onderzoek blijkt dat iets van 54% de peuterspeelzaal bezoekt, dat percentage ligt veel hoger dan kinderopvang, dus hoog tijd dat er iets goeds landelijk komt!
Voor GGD is het ook lastig lijkt me, onze GGD gaat over eeen 10- tal gemeentes, ieder dus met eigen ideeen(sorry, trema is zoek op mijn toetsenbord) en dat lijkt me voor de inspecties niet makkelijk!
Hennie

BerichtGeplaatst: Wo Jul 12, 2006 4:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hoi,
Bij ons bezoekt maar liefst 78% van de peuters een speelzaal!
En inderdaad, landelijk dingen regelen zou het allemaal een stuk makkelijker maken.Gemeenten verplichten peuterspeelzaal werk op de nemen in de onderwijs map, lonen aanpassen aan de lonen binnen het onderwijs, dat soort dingen. Maar ja waarschijnlijk denken wij er te makkelijk over, volgens de hoge heren!
Sabineke

BerichtGeplaatst: Wo Jul 12, 2006 7:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goede avond,Hennie,
Nee hoor,wij denken niet te gemakkelijk, we denken te logisch Laughing !
Groetjes,Sabineke

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Pinkelotje forum index -> Actualiteit Tijden zijn in GMT - 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: